واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرد حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی_انگلیسی به شمال یمن (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فراخوان یمنی‌ها برای برگزاری تظاهرات حمایت از غزه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران به شورای امنیت: هرگز آغازگر جنگ علیه اسرائیل نبوده‌ایم تداوم حملات موشکی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) معترضان لهستانی: جنگ اوکراین، این جنگ ما نیست؛ آن را متوقف کنید کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است پژهشگر مسایل نظامی صهیونیست: اهداف جنگ غزه تضاد دارند برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل ۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
سرخط خبرها

اعتراض روسیه به گسترش همکاری نظامی آمریکا و ژاپن

  • کد خبر: ۲۲۱۴۰۶
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
اعتراض روسیه به گسترش همکاری نظامی آمریکا و ژاپن
روسیه جمعه به ژاپن هشدار داد که گسترش روابط نظامی میان واشنگتن و توکیو را یک تهدید تلقی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آندری رودنکو معاون وزیر خارجه روسیه به «آکیرا موتو» سفیر ژاپن در مسکو گفت که «روند‌های خطرناک» در همکاری نظامی توکیو و واشنگتن تهدیدی علیه امنیت و ثبات در منطقه شمال شرق آسیا ایجاد می‌کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رودنکو به سفیر ژاپن گفت که روابط دوجانبه به طرز بی‌سابقه‌ای به پایین‌ترین حد رسیده است.

وی افزود: روسیه به هنگام تعیین سیاست خود در قبال ژاپن و کل منطقه، همکاری‌های نظامی آمریکا و ژاپن را مد نظر خواهد داشت.

واشنگتن و منتحدانش از جمله ژاپن برای مقابله با گسترش نفوذ چین در دریا چین جنوبی و دریای چین شرقی و جلوگیری از حمله پکن با تایوان مناسبات نظامی خود را تقویت کرده‌اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه در دیداری در واشنگتن از برنامه‌های خود برای گسترش همکاری‌های نظامی از جمله در حوزه موشکی و سفر به ماه رونمایی کردند.

بایدن از مخالفت سریع و «شجاعانه» رهبر ژاپن با حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ و بهبود روابط با کره جنوبی تمجید کرد.

بایدن گفت: همکاری ما واقعاً یک مشارکت جهانی است. اکنون دو کشور ما در حال ایجاد همکاری دفاعی قوی‌تر و یک منطقه هند و اقیانوسیه قوی‌تر از همیشه هستند.

ژاپن به عنوان مهم‌ترین متحد آسیایی آمریکا و بزرگترین منبع سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی آن توصیف می‌شود و انتظار می‌رود پس از چندین تغییر در قانون امنیتی توکیو در دهه گذشته، نقشی بزرگ‌تر و متفاوت‌تر ایفا کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->